Dünyanın 3. büyük zücaciye fuarı İstanbul’da kapılarını açtı
Sektörün dünyanın 3’üncü, Avrupa’nın ise 2’nci büyük fuarı olan etkinlikte, 150’den fazla ülkeden 1200 marka ve 45 bin kişi bir araya gelecek. 100 bin metrekare kapalı alana sahip Züchex’te 14 salonun tamamı dolarken, fuarın bahçesinde açılacak stantların da tamamı tükendi. Açılış törenine İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Tecdelioğlu ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Türkiye Züccaciye Meclisi Başkanı Murat Kolbaşı katıldı. fuarın.
ZÜCDER Başkanı Mesut Öksüz, açılış töreninde yaptığı konuşmada, bakanlığın toplam 6,12 milyar dolarlık ihracata karşılık 2022 yılında 1,47 milyar dolar ithalat yaparak 4,65 milyar dolar dış ticaret fazlası verdiğini belirtti.
Türk ekonomisine önemli katkılar sağladıklarını ve bu yıl hedeflerinin 7 milyar dolar ihracat olduğunu belirten Öksüz, şöyle konuştu: “Yaşadığımız felaketler sonucunda ihracatımızda azalma olsa da bunu gösteriyoruz. İhracatımızda geçen yılın üzerinde bir performans sergiledik. Züchex ile en az 2 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdik.” İş hacminin gerçekleşmesini bekliyoruz. Züccaciye ve mutfak eşyaları branşımızda Türk üretici ürün kalitesi ve hizmet anlamında iyi bir noktaya geldi. Bugün ‘Made in Turkey’ birçok pazarda tercih edilen bir marka haline geldi. Amacımız Türkiye’yi dünyada cam ev eşyası ihracatı yapan ilk 5 ülkeden biri haline getirmektir.”
“Türkiye ABD’nin 14’üncü tedarikçisi”
ABD pazarından daha fazla hisse alınmasına dikkat çeken Öksüz, dünya cam ev eşyası ithalatının yüzde 28’inin yapıldığı Amerika pazarında Türkiye’nin payının yüzde 1’in altında olması nedeniyle ABD’yi hedef pazar haline getirdiğini söyledi. Öksüz, Kanada, Hong Kong ve Japonya gibi dünyanın en büyük ithalatçı ülkelerinin ihracat payının yüzde 1’in altında olmasının ihracatta bu ülkelere ağırlık verilmesi gerektiğinin göstergesi olduğunu vurgulayarak şöyle devam etti: “İhracatta ilk sırada yer alan ABD Dünya ithalatçılarının listesi, Türkiye’nin ihracat pazarlarıdır.” Dünyanın en uzun ortalama mesafeye sahip ülkelerinden biridir. Kademeli olarak 160 milyon dolardan artan ihracat, 2021 yılında 298 milyon dolar ile en yüksek değerine ulaştı. 2018-2022 yılları arasında yıllık ortalama değişim oranı yüzde 16 olurken, 2021-2022 yılları arasında ise fiyat “İhracatımız yüzde 4 azalarak yüzde 286,3’e geriledi” milyon dolar. Türkiye, ABD’nin Avrupalı rakipleri arasında İtalya, Almanya ve Fransa’nın ardından 14’üncü tedarikçisi konumundadır.”
“Dış ticaret fazlası hedefi yaklaşık 5 milyar dolar”
Geçtiğimiz yıl 226 ülkeye yapılan 6,12 milyar dolarlık ihracatın yüzde 8,25’inin 505,6 milyon doları İngiltere’ye yapıldığını belirten Mesut Öksüz, Almanya, İtalya, Fransa ve İsrail’in önemli ihracat ülkeleri olduğunu ifade etti. İhracatın yüzde 8,25’i 226 ülkeye yapıldı. 1,4 milyar dolarlık ithalatta yüzde 49,63 pay ve 731,4 milyon dolarla Çin’in ilk sırada yer aldığını kaydetti. Öksüz, “Almanya, Malezya, Romanya ve İtalya önemli oranda ithalat yaptığımız ülkeler arasında yer alıyor. TÜİK verilerine göre 2023 Ocak-Haziran döneminde 1,74 milyar dolar dış ticaret fazlası verdi. Dış ticaret fazlası ise 1,74 milyar dolar oldu. Yıl sonuna kadar yaklaşık 5 milyar dolar olması hedefleniyor.” dedi. Mesut Öksüz, fuarın hedeflerine katkı sağlayacağını belirterek, “Yine dünyanın en büyük ihracatçısı olan Çin, hedef pazarlarımızdan biri. Bu pazarı kaliteli ürünlerimizle genişletmeyi hedefliyoruz. Türkiye ilk kez fuara katılacak.” Yıl içerisinde Çin’de sektörümüze yönelik düzenlenen fuarda ayrı bir alanda yer alıyoruz.” “Bu satın almamız sektörümüzün bu pazardaki çabalarını gösteriyor.” görüşlerini dile getirdi.